У Рівненській медичній академії відкрився симуляційний центр

Поділитися

Рівненська Медична Академія за підтримки україно-швейцарського проєкту «Розвиток медичної освіти» відкрила власний симуляційний центр. На базі нового центру студенти, а також медсестри й медбрати, що практикують окремо чи в команді з лікарями зможуть відпрацьовувати клінічні навички на спеціальних манекенах, і в максимально наближених до роботи з реальними пацієнтами умовах. Уряд Швейцарії через україно-швейцарський проєкт «Розвиток медичної освіти» інвестував 3 млн грн у відкриття нової Лабораторії. 

Симуляційний центр РМА складається з 14 кімнат, що оснащені: 

  • манекенами, медичним обладнанням, штучними частинами тіла — всім необхідним для відпрацювання медичних навичок в наближених до реальних умовах; 
  • камерами, мікрофонами, екранами — для максимально ефективного освітнього процесу — студенти та викладачі можуть у реальному часі спостерігати за процесом навчання та записувати його для подальшого аналізу.  

«Медицина та медична освіта має бути людяною. Відпрацювання практичних навичок не може проводитися на пацієнтові, оскільки йому може бути заподіяна як моральна, так і фізична шкода. Тому такі маніпуляції мають проводитися на муляжах, що максимально імітують організм та пацієнта. Це дозволить кожному студенту навчитися проводити медичні втручання якісно та професійно», — зауважує ректор Рівненської медичної академії, Ростислав Сабадишин

«Уряд Швейцарії через україно-швейцарський проєкт «Розвиток медичної освіти» приділяє велику увагу посиленню освіти лікарів, медсестер і медбратів, які будуть чи вже працюють на первинній ланці медичної допомоги в Україні. Саме тому Проєкт першочергово працює над розбудовою симуляційного навчання. З 2019 року ми інвестували понад 15 млн грн у розбудову симуляційного навчання в шести медичних ЗВО в Україні», —  говорить Мартін Рааб, керівник україно-швейцарського проєкту «Розвиток медичної освіти». 

«Щоб бути кваліфікованим спеціалістом, медичний працівник (і лікар, і медсестра) повинен навчатися та вдосконалюватися упродовж всієї професійної діяльності. Медичним освітянам складніше вдвічі — вони підвищують кваліфікацію і як викладачі, і як медики», — додає відповідальна за симуляційний напрямок Рівненської медичної академії Анна Кирнична

Проєкт відкрив уже п’ять Лабораторій клінічних навичок: у Львові на базі Львівської медичної академії ім. Андрея Крупинського, в Тернопільському медуніверситеті, в стінах Харківського національного медичного університету, на базі Житомирського медичного інституту та в стінах Центру симуляційної медицини Буковинського медуніверу. Відкриття у Рівненській медакадемії шосте і заключне. Далі ми заглибимося в роботу над покращенням викладацьких і комунікаційних навичок медичних освітян, які також працюють в симуляційних центрах.

Фото: Олександр Харват