Уряд Швейцарії інвестував 3 млн грн у розбудову симуляційного навчання в Харківському медуніверситеті

Поділитися

Уряд Швейцарії через україно-швейцарський проєкт «Розвиток медичної освіти»  інвестував майже 3 млн грн у розбудову симуляційного навчання у стінах Харківського національного медичного університету: були відкриті нові кімнати для навчання майбутніх сімейних лікарів   

У рамках проєкту: 

  • створена Лабораторія клінічних навичок для лікарів первинної ланки. У новій лабораторії відпрацьовуватимуть клінічні навички майбутні сімейні лікарі, інтерни, лікарі-практики, а також медсестри й медбрати первинної ланки;   
  • закладено нові підходи у побудові освітнього процесу в медичному освітньому закладі.

«Сьогодні ми презентуємо Лабораторію клінічних навичок для навчання фахівців, які вже працюють,  та майбутніх сімейних лікарів, медсестер і медбратів у Харкові. Україно-швейцарський проєкт «Розвиток медичної освіти» з 2019 року працює в напрямку вдосконалення якості надання медичних послуг на первинній ланці, що можлива завдяки посиленню освіти в Україні. 

Але хочу підкреслити, що ми інвестуємо не тільки в закупівлю новітніх манекенів і комп’ютерів для оснащення симуляційних кімнат. Наша першочергова задача — підсилити й покращити якість медичної освіти в Україні, а це неможливо без інвестицій у кращі навички викладачів, IT, ресурси, як от літературу, знання англійської мови — те, що й формує якісну освіту в медичних ЗВО України»,—  говорить Тетяна Степурко, керівниця проєктного офісу україно-швейцарського проєкту «Розвиток медичної освіти»

Лабораторія клінічних навичок у Харківському медуніверситеті складається з трьох кімнат:

  • кімнати для відпрацювання клінічних навичок, яка містить камери, мікрофони, а також медичне обладнання й штучні частини тіла: руки, ноги, сідниці, які можуть бути підключені до комп’ютера; 
  • кімнати, звідки тренер і викладач надають інструкції — управляють навчальним процесом; 
  • кімнати, де студенти з викладачем переглядають записане відео — як вони виконували завдання, виявляють помилки й підкреслюють вдало виконанні маніпуляції. 

Відкриття Лабораторії клінічних навичок відвідали представники Міністерства охорони здоров’я України. 

В.о. генерального директора директорату медичних кадрів, освіти і науки Тетяна Орабіна під час відкриття зауважила: «Забезпечення розвитку медичної освіти та підвищення її якості неможливе без практичної підготовки студентів, інтернів та медичних працівників. Створення симуляційних центрів є невід’ємною складовою забезпечення якісної підготовки медичних кадрів. Саме у симуляційних центрах студенти мають змогу набувати практичних навичок в умовах максимально наближених до реальних. Саме на станціях симуляційних центрів студент має можливість продемонструвати свою готовність (не готовність) самостійно надавати медичну допомогу.

Для якісної практичної підготовки студентів та медичних кадрів недостатньо фактичного існування симуляційних центрів. Важливим є їх оснащення (наявність сучасного медичного обладнання), кадрове забезпечення, визначення практичних навичок для кожної спеціальності, методика оцінювання рівня навичок». 

Підкреслимо, що уряд Швейцарії через україно-швейцарський проєкт «Розвиток медичної освіти» приділяє велику увагу посиленню освіти лікаря загальної практики в Україні. Саме тому Проєкт першочергово працює над розбудовою симуляційного навчання саме для майбутніх сімейних лікарів, медсестер і медбратів. 

З 2019 року Проєкт інвестував понад 15 млн грн в розбудову симуляційного навчання у шести медичних ЗВО в Україні. 

«Розвиток медичної освіти з акцентом на сімейних лікарів, медсестер та менеджерів охорони здоров’я є ключовим пріоритетом для посольства Швейцарії сьогодні. Ми взяли на себе зобов’язання протягом наступних 10 років підтримувати розвиток медичної освіти в Україні. Україна має великий потенціал медичної освіти, маючи 17 медичних університетів та понад 140 закладів медичної освіти. Ці можливості повинні бути використані найдієвішим та найефективнішим чином, готуючи лікарів та медсестер для українського сектору охорони здоров’я та пропонуючи високоякісну освіту, визнану у всьому світі, також для іноземних студентів»,—  говорить Пріска Депнернінг-Найдеггер, заступниця керівника відділу з питань співпраці Посольства Швейцарії в Україні. 

Нові лабораторії клінічних навичок для лікарів загальної практики відкриваються у: Рівненській медичній академії, Тернопільському національному медичному університеті, в Житомирському медичному інституті, в Харківському національному медичному університеті, у Львівській медичній академії ім. Андрея Крупинського та Чернівцях в Буковинському державному медичному університеті

«Ми пишаємося, що Харківський національний медичний університет було обрано пілотним закладом для участі в україно-швейцарському проєкті «Розвиток медичної освіти» серед численної кількості претендентів. За час нашої співпраці наш заклад освіти отримав потужний поштовх для розвитку симуляційного навчання сімейних лікарів. Ми щиро вдячні представникам і координаторам україно-швейцарського проєкту за організацію, отриманий досвід, ознайомлення з новими підходами до освітнього процесу та можливість використовувати набуті знання та навички у підготовці кваліфікованих фахівців»,—  підсумовує ректор Харківському національного медичного університету Валерій Капустник.  

Нагадаємо, що Проєкт відкрив вже дві Лабораторії клінічних навичок: у Львові на базі Львівської медичної академії ім. Андрея Крупинського та в Тернопільському медуніверситеті.