Відкриття освітнього простору для студентів у Львівській медичній академії
Поділитися
А як там у вас з просторовим потенціалом? Бо ми вже почали втілювати в життя красиві й корисні простори для самореалізації та нетворкінгу студентів!
Сьогодні Львівська медична академія імені Андрея Крупинського за підтримки україно-швейцарського проєкту «Розвиток медичної освіти» й архітектурної агенції Zvidsy відкрила освітній простір для своїх студентів. Концепція студентського простору була створена, спираючись на досвід іноземних університетів.
От ми звикли до того факту, що університет чи інститут передусім про навчання: відвідування лекцій, семінарів, практичних занять. І для цього в кожному медичному ЗВО створені аудиторії, бібліотечні зали, а додатковими опціями слугують їдальні й коридори.
Та якщо дивитися на університет, як на освітній простір — місце для неформальної освіти студентів у стінах ЗВО — то сьогодні лише одиниці українських університетів можуть пишатися дизайном, що створює позитивні емоції й надихає «гризти граніт науки». І не забуваймо, що університет ще має бути платформою для соціалізації й особистісного розвитку.
Маючи собі за мету забезпечити студентству комфортне перебування на території закладу ми, спільно з пілотними ЗВО, почали рухатися до освітніх просторів, що мають орієнтуватися на потреби тих, хто здобуває освіту.
«Ті приміщення, в яких зараз знаходяться ЗВО не відповідають сьогоденним потребам студентів. Для них надважливо мати простір для реалізації свого творчого потенціалу. І ми переконалися в цьому опитавши студентів і студенток. Освітній простір, який ми сьогодні відкриваємо, це відповідь на запит студентів», — говорить Тетяна Степурко, керівниця проєктного офісу україно-швейцарського проєкту «Розвиток медичної освіти».
Освітній простір Львівської медакадемії активував двір закладу. Архітектори розмістили сучасні та зручні парклети, де студенти можуть посидіти, готуючись до пар. Парклети обладнанні розетками для вуличного використання. Одна зі стін подвір’я прикрашена муралом на медичну тематику. «Ми зараз відкриваємо локацію, яка надихатиме наших студентів на неформальне навчання та креатив. Адже цей простір, двір, обрали самі наші студенти», — Юрій Согуйко, координатор україно-швейцарського проєкту «Розвиток медичної освіти», проректор з розвитку та міжнародних зв’язків ЛМА.
«Сьогодні ми як ніколи залежимо від стійкості й професійності лікарів. У роботі зі Львівською медичною академією ми як архітектори звернули увагу на важливість відпочинку й відновлення студентів під час навчання. Вулична локація біля горіха у дворі академії дає ковток свіжого повітря у прямому і переносному сенсі, осучаснює історичний комплекс будівель і пропонує комфортне місце зустрічей та відпочинку», — говорить Олександр Шевченко, засновник агенції просторового розвитку Zvidsy.
Зі своєї сторони студенти ЛМА теж раді бачити позитивні зрушення в сторону інтересів студентів. «Віртуальне середовище, заручниками якого ми стали, не може замінити живого спілкування людей. Ми всі опинилися в умовах, коли нам потрібні публічні простори на свіжому повітрі де можна провести час з друзями. Ця локація саме для цього — для нетворкінгу студентської спільноти та освіти, яка виходить за рамки звичного її розуміння», — підкреслила Діана Сахарнацька, студентка третього курсу, вчиться на медсестру.
Схожі освітні простори за нашої підтримки вже скоро відкриються у Тернопільському національному медичному університеті імені І. Я. Горбачевського, на базі Житомирського медичного інституту та Рівненської медичної академії.