
Оцінювання освітнього середовища лікарів – інтернів: результати дослідження
Поділитися
Цей звіт ґрунтується на результатах дослідження «Оцінювання освітнього середовища лікарів-інтернів в Україні» з використанням стандартизованої анкети й міжнародно визнаної методології PHEEM — Postgraduate Hospital Education Environment Measure. Дослідження організовано і проведено в рамках україно-швейцарського проекту «Розвиток медичної освіти». Дані зібрано в березні-квітні 2019 року співробітниками проекту за сприяння закладів вищої медичної освіти, які брали участь у дослідженні. Усього в дослідженні взяли участь 449 лікарів-інтернів другого року навчання з п’яти закладів вищої медичної освіти.
Ключовим результатом дослідження є задовільне сприйняття інтернами освітнього середовища: загальний середній бал по Україні становить 100 й дещо коливається між закладами вищої освіти (далі – ЗВО) (від 93 до 109 балів). За встановленою шкалою оцінка 100 балів свідчить про швидше позитивне, ніж негативне сприйняття освітнього середовища, яке водночас потребує подальшого вдосконалення. Першочергово в рамках запропонованої методології оцінюються три виміри: (а) сприйняття організації робочого процесу (середній бал по Україні 35 із максимум 56 балів), (б) сприйняття викладання (середній бал по Україні 40 із максимум 60 балів), (в) сприйняття соціальної підтримки (середній бал по Україні 25 із максимум 40 балів). Щодо оцінювання окремих тверджень, то один з найбільших і найменших середніх балів отримали твердження з частини сприйняття соціальної підтримки: «я добре співпрацюю з іншими інтернами» (3,3 бала) проти «у цій лікарні є комфортні умови для відпочинку під час чергування для інтернів» (1,6 бала).
Висловлюємо щиру вдячність тим університетам, які погодились узяти участь у дослідженні і які готові працювати разом з нами над безперервним поліпшенням власного освітнього середовища. Ми цінуємо зусилля лікарів — інтернів, які відповіли на запитання анкети, їхню відвертість і відкритість, що дало нам можливість отримати необхідні дані, подані у звіті.