Дослідження освітнього середовища в закладах вищої медичної освіти й сприйняття сімейної медицини студентами й викладачами ЗВО
Поділитися
Розповідаємо як і навіщо команда Проєкту досліджує освітнє середовище в закладах вищої медичної освіти й сприйняття сімейної медицини студентами й викладачами ЗВО.
На нашій сторінці —> https://mededu.org.ua/library/ ви знайдете оприлюднені звіти за результатами досліджень, які команда Проєкту провела у 2019 році.
Тоді результати досліджень з оцінювання освітнього середовища й сприйняття сімейної медицини допомогли нам і нашим партнерським ЗВО визначити, над якими аспектами освітнього середовища як на додипломному, так і на післядипломному рівні медичної освіти ми спільно маємо працювати. А також як змінювати сприйняття сімейної медицини студентами під час навчання в університеті.
Детальніше ознайомитися зі звітами можна тут:
- Оцінювання освітнього середовища лікарів-інтернів —> https://cutt.ly/S4RBgC4
- Сприйняття сімейної медицини студентами і викладачами закладів вищої медичної освіти —> https://cutt.ly/e4RBEHr
- Оцінювання освітнього середовища студентів-медиків і медичних сестер у закладах вищої медичної освіти в Україні —> https://cutt.ly/v4RBSXW
Протягом цього часу ми сприяли розвитку потенціалу медичних ЗВО, поліпшували майстерність викладачів, упроваджували сучасні симуляційні технології в освітній процес, розробляли освітні курси, зокрема, щодо опанування студентами комунікаційних навичок і вдосконалювали курс з сімейної медицини.
Наразі ми хочемо побачити, чи відбулися зміни у наших партнерських медичних ЗВО з 2019 року. Тож повторно досліджуємо освітнє середовище медичних ЗВО й вимірюємо сприйняття сімейної медицини студентами й викладачами. Ми використовуємо ті самі інструменти, анкети й підходи до проведення досліджень, щоб порівняти дані.
До речі, нагадаємо, що за визначенням словника освітньої реформи (The Glossary of Education Reform), освітнє середовище — концепт, який описує все різноманіття завдань, взаємодій, стосунків, а також культури й контексти – фізичні, соціальні, педагогічні, у яких перебувають студенти й студентки упродовж навчання.
Тож цього місяця команда Проєкту спільно з пілотними медичними ЗВО: Буковинським державним медичним університетом, Тернопільським національним медичним університетом, Харківським національним медичним університетом, Львівською медичною академією, Житомирським медичним інститутом, Рівненською медичною академією, а також іншими зацікавленими університетами – НМУ, УжНУ – проводить три масштабні дослідження:
- оцінювання додипломного освітнього середовища медичних ЗВО (з використанням методології DREEM),
- оцінювання лікарняного післядипломного освітнього середовища медичних ЗВО (з використанням методології PHEEM),
- вимірювання сприйняття сімейної медицини студентами й викладачами медичних ЗВО.
Команда Проєкту відвідує університети й інститути, академії, зустрічається зі студентами, інтернами, викладачами, аби отримати відповіді на запитання анкет, які допоможуть оцінити складові освітнього середовища:
- сприйняття освітнього процесу й взаємодії з викладачами,
- академічну успішність,
- соціальну складову навчання,
- фактори, які впливають на ставлення до сімейної медицини як фаху.
Уже понад 1000 студентів і студенток, а також викладачів і викладачок висловили свою думку, що надзвичайно важливо для нас!
З нетерпінням чекаємо на результати, бо саме такі дані допомагають нам приймати обґрунтовані рішення щодо поліпшення медичної освіти в Україні.