П’ятий випуск марафону медичної освіти фокусувався на компетентнісному підході в медичній освіті 

Поділитися

Роль освіти у нашому житті важко переоцінити. Процес її здобуття — багатогранний і певним чином магічний. Одним із підходів до творення цієї магії є компетентнісний підхід, що став невід’ємною характеристикою освіти у світовому контексті. Компетентнісний підхід від попередніх відрізняється тим, що освітні програми орієнтуються на випускників: що вони повинні знати, які вміння демонструвати, який рівень готовності до виконання посадових зобов’язань мати. 

8 грудня упродовж п’ятого випуску марафону медичної освіти ми мали змістовну розмову з учасниками панельної дискусії та обговорювали потребу використання підходу в освіті майбутніх медичних фахівців і фахівчинь, роздумували як швидше та ширше інтегрувати підхід у роботу закладів освіти, а також почули історію створення посібника «Компетентнісний підхід у медичній освіті». Переглянути ефір можна за цим посиланням —> http://mededu.tilda.ws/marathon/5 

«Ми бачимо небезпеку у тому, що науково-педагогічний працівник прийшов, відчитав, проконтролював і пішов. Страшно коли не має взаємодії та бачення майбутнього фахівця якого готує та чи інша освітня програма. Компетентісний підхід дає можливість перебудувати свідомість викладача щодо того, що він робить і кого готує», — коментує Олена Єременко, заступниця голови НАЗЯВО, докторка філологічних наук, професорка.

Освітній процес важко уявити без талановитих викладачів і викладачок: «Викладацька майстерність дуже важлива навичка для освітян. Часто проблема криється в тому, що освітян ніхто не навчає як викладати. Тому ми бачимо здебільшого фокус на власний досвід. Від викладачів часто багато вимагають, а на допомогу й розвиток чомусь не сильно зважають», — говорить Наталя Старинська, тренерка з викладацької майстерності, експертка з акредитації та тренерка експертів НАЗЯВО, керівниця ГО «Вище», сертифікована керівниця проєктів і тренерка з управління проєктами Project Management Professional, фасилітаторка.

«Одна з поточних проблем підготовки медичних фахівців у тому, що не часто немає ефективної взаємодії між освітянами й студентами. Потрібно щоб викладачі ставили перед собою конкретні запитання — що я, хочу передати своїм студентам, яку користь моє викладання буде мати для конкретної громади фахівця якого я навчаю», — каже Ірина Волошина, докторка медичних наук, професорка кафедри сімейної медицини, терапії, кардіології та неврології ФПО ЗГМУ, національна тренерка MhGAP та ICF WHO Ukraine, входить до складу членів правління АСМУ, EPCCS European Primary Care Cardiovascular Society та ГО «Батьки за вакцинацію».

Тарас Бойчук погоджується, що важливо інвестувати увагу та ресурси у викладачів і викладачок. Потрібно навчати як ефективно застосовувати компетентнісний підхід: «Я був рецензентом навчально-методичного посібника, багато нового для себе відкрив. Все більше усвідомлюю, що багато уваги нам слід  зосереджувати на підготовці й підтримці викладачів».

«В освітян з’явилися можливості змінюватися, але не було знань і вмінь як це робити. Перелаштування потребує часу. Тому україно-швейцарський проєкт «Розвиток медичної освіти» допомагає у різних форматах, одним з яких став посібник з компетентісного підходу. Він є частинкою глобального підходу, що ми використовуємо у Проєкті — цеглинкою у розбудові потенціалу медичних ЗВО», — коментує Олена Ігнащук, координаторка з медичної освіти україно-швейцарського проєкту «Розвиток медичної освіти».

«Ми розуміємо, що коли навчаємося впродовж всього життя, то компетентності є для нас орієнтиром; наприклад БПР у медичній сфері. Тому здобувачі освіти відповідно до компетентісного підходу займають трошки активнішу роль. Чим швидше студенти розумітимуть, як вони хочуть побудувати своє навчання та які компетентності їм потрібно здобути, тим ефективніший буде освітній процес», — ділиться Анна Мигаль, тренерка «Інша освіта».

Завантажуйте посібник тут —> https://bit.ly/3D3pvHj і діліться з нами відгуками!