Продовжуємо навчати фахівців і фахівчинь симуляційних центрів

Поділитися

Минулого тижня ми провели дводенний тренінг зі створення клінічних сценаріїв і чек-лістів для фахівців і фахівчинь симуляційних центрів! Усього в тренінгу брали участь 33 учасники й учасниці з шести пілотних медичних ЗВО, на базі яких вже сьогодні функціонують симуляційні центри. Також із нами були представники й представниці Академії Сімейної Медицини України та Національного медичного університету імені О.О. Богомольця — партнерських закладів проєкту. Тренінг вів Дмитро Коньков, доктор медичних наук, професор кафедри акушерства і гінекології №1 Вінницького національного медичного університету ім. М.І. Пирогова, член Society in Europe for Simulation Applied to Medicine (Sesam), секретар Української асоціації медичних освітніх симуляційних технологій.

Упродовж тренінгу учасники вчилися організовувати проведення практичних занять для студентів, складали сценарії для відпрацювання клінічних навичок, а також створювали чек-лісти. Перший день почався з дискусії щодо ролі симуляційного навчання у медичній освіті. Обговорювали на що варто звертати увагу при підготовці викладачів і викладачок симуляційних центрів для роботи зі студентами; багато уваги приділили й навичкам комунікації.

Учасники в командах від пілотних ЗВО розглянули попередньо надіслані сценарії, проаналізували їхню структуру та компоненти й вчилися надавати конструктивний зворотний зв’язок. До речі, сценарії аналізувалися відповідно до наступних пунктів:

  • завдання і мета сценарію,
  • інформація, яку потрібно надати студентам і студенткам перед проходженням сценарію,
  • цільова аудиторія сценарію,
  • реалістичний таймінг сценарію,
  • перелік клінічних навичок, що мають відпрацюватися,
  • перевірка засвоєння інформації студентами,
  • пребрифінг і дебрифінг — запитання до і після програвання сценарію.

Другого дня обговорювали ключові принципи та елементи складання клінічних сценаріїв, а також практикувалися у їхньому створенні. Учасники-викладачі разом із запрошеними студентами волонтерами тестували медичні симуляції відповідно до створених сценаріїв. Особливу увагу приділили створенню зрозумілого алгоритму, за яким студенти мають діяти упродовж відпрацювання клінічних навичок. Найяскравішим моментом освітнього дня стала спільна робота зі студентами на станціях із використанням манекенів та медичного обладнання. У практичній частині сесії для викладачів із програвання розроблених клінічних сценаріїв учасникам допомагали п’ять студентів-волонтерів з Української медичної студентської асоціації. 

А тепер ділимося з вами зворотним зв’язком від учасників:

  • «Співпраця пілотних ЗВО на тренінгах неоціненна. Спілкуючись на офлайн подіях ми разом творимо нову культуру викладання, спільноту людей, які мотивовані рухати симуляційний напрям у медичній освіті вперед, знаходимо нових друзів серед колег. Знання та навички отримані на тренінгу допоможуть нам покращити наші заняття у симуляційних центрах та підвищити якість освіти», — пояснює команда учасників тренінгу з Рівненської медичної академії.
  • «Під час тренінгу я дійсно занурилася в атмосферу якогось великого медичного флешмобу. В режимі реального часу ми створювали клінічні випадки та надавали медичну допомогу на різних рівнях. Ще раз пересвідчилась, що якісна медична симуляція — надійний шлях до набуття медичних компетенцій. Було круто!» — Юлія Волкова, учасниця тренінгу, Харківський національний медичний університет.