
Про менторів мрії говоримо у восьмому випуску марафону медичної освіти
Поділитися
Сьогодні інтерни мають набувати професійного досвіду під відповідним керівництвом, вміти ставити правильні запитання й безперервно шукати на них відповіді, ставати частиною внутрішньої корпоративної культури закладу й транслювати відповідні цінності. А хто має допомагати молодим фахівцям на етапі їхнього професійного становлення — розмірковуємо спільно зі спікерами та спікерки восьмого випуску марафону медичної освіти.
«Інтернатура є етапом професійного становлення фахівця конкретної лікарської спеціальності. Це шлях розвитку та становлення професіоналів, адже тут більше практичної підготовки. Інтернатура є етапом роботи, набуття практичного стажу та навичок. Зокрема, здобуття досвіду спілкування з пацієнтами, встановлення діагнозу. Інтернатура це про запитання та знаходженням відповідей під керівництвом когось більш досвідченого, за його допомоги та з його підтримкою», — каже Младена Качурець, заступниця міністра охорони здоров’я (2019), радниця в.о. міністра охорони здоров’я (2016-2019), директор Департаменту з розвитку та навчання персоналу «Добробуту».
Процес навчання має на меті автономізацію майбутніх медичних професіоналів. Тож важливо створювати відповідні умови для інтернів, які сприятимуть їхній автономії. «Як керівник бази стажування, можу сказати, що такими умовами є ставлення до праці інтерна та його завдань. Якщо ми формально підходимо до інтерна і він діє виключно у рамках своєї програми, то ми ніколи не доб’ємося автономії. По-перше, ставлення до інтерна має бути як до колеги. Він має бути залучений до професійної роботи не як спостерігач, а як активний учасник процесу. По-друге, тут потрібні люди, які допоможуть інтерну на шляху становлення його професійної поведінки», — ділиться Олексій Риков, медичний директор з педіатрії медичної мережі «Добробут».
Упродовж інтернатури важливу роль для майбутніх медичних працівників відіграють саме ментори. Курс «Менторство в інтернатурі», який реалізував україно-швейцарський проєкт «Розвиток медичної освіти» спільно з академією «Добробут» та медична мережею «Добробут» було створено саме для того, щоб показати яким має бути наставництво. До речі, вже зовсім скоро ми оприлюднимо матеріали курсу для всіх охочих, тож стежте за апдейтами.
«Як учасниця курсу, хочу висловити своє захоплення. Я не очікувала, що він буде саме таким. Цей курс змінив мій світогляд і уявлення про те як потрібно комунікувати з інтернами. Мені вдалося почерпнути багато важливої інформації, яку я використовую й в комунікації з молодими працівниками, які мають досвід роботи менш як рік», — ділиться Ілга Ремізова, лікарка-методистка, педіатр, КНП «Михайлівська багатопрофільна лікарня».
Важливо, аби ставлення менторів до інтернів транслювало позицію рівний-рівному. Тож і спілкування має бути як із рівноправними колегами. «Моя менторка стала мені наставницею. Я знаю, що в будь-який момент можу звернутись до неї за порадою, вона ніколи не відмовить. Звісно це не означає, що я можу потурбувати її в будь-який час, але підтримка сильно відчувається», — коментує інтерн «Добробут», Олександр Белько.
Інтернатура важлива не лише для студентів і менторів, а й для баз стажування. Вони також мають бути зацікавленні у зрощені нових працівників, які засвоїли «правильну культуру». «Як знайти працівника, який буде добре підготовленим і сповідуватиме ті цінності, які сповідує певний заклад і колектив? Інтернатура для бази стажування завжди дає шанс знайти хороших фахівців, отримати необхідну допомогу для лікарського колективу. І передусім це етап зрощування нових фахівців», — ділиться Младена.
Відтак, становлення молодих фахівців під час навчання в інтернатурі, де процвітає менторство — магічна формула успіху. «Інтернатура та якість підготовки дуже важливі. Менторство як явище повинно бути присутнім у процесі підготовки як інтернів, так і в становленні молодих лікарів», — підсумовує Сергій Убогов, генеральний директор Директорату медичних кадрів, освіти і науки МОЗ України.
Переглянути інші випуски марафону медичної освіти можна тут —> Марафон медичної освіти (mededu.org.ua)