Позиція україно-швейцарського проєкту «Розвиток медичної освіти» щодо часткової передачі обладнання з Рівненської медичної академії

Поділитися

Україно-швейцарський проєкт «Розвиток медичної освіти» прийняв рішення про часткову передачу обладнання з Симуляційного центру (навчальна лабораторія практичної підготовки «Симуляційний центр SiRiMeds») Рівненської медичної академії (РМА) до інших освітніх медичних закладів, які співпрацюють з проєктом. 

Таке рішення проєкт прийняв у відповідь на кадрову політику та не прозору комунікацію зі сторони керівництва РМА.  

«Для нас було здивуванням, що на початку повномасштабного вторгнення росії на суверенну територію України керівництво академії вирішило призначити керівницею Симуляційного центру не Анну Криничну, яка фактично створила його, а зовсім іншого спеціаліста. Ми не отримали офіційного повідомлення про кадрові рішення й дізналися про це випадково. Проте, це не є основною причиною прийнятого нами рішення. 

Призначена т.в.о. Симуляційного центру Оксана Копаниця, на нашу думку, не має відповідних компетенцій для керування центром. Більшість людей, які не спеціалізуються на навчанні майбутніх лікарів, медсестер і медбратів, а також медиків-практиків помилково вважають, що успіх у здобутті навичок студентами залежить від дорогих манекенів. Але це не так. Найбільшу вагу мають навички викладачів, які багато ресурсів вкладають у свою майстерність»,— говорить Тетяна Степурко, керівниця проєктного офісу україно-швейцарського проєкту «Розвиток медичної освіти». 

Після детального вивчення резюме та розмови з новою керівницею Симцентру, проєкт дійшов висновку, що пані Оксана знаходиться на початку свого професійного розвитку в симуляційних підходах у медичній освіті. А складне обладнання, яке було передано україно-швейцарським проєктом «Розвиток медичної освіти» до РМА буде використовуватися не в повному обсязі та не слугуватиме основній меті — навчанню майбутніх медсесер та медбратів. 

В свою чергу, проєкт закінчив підготовчу фазу — тренінги для освітян і поставки обладнання. І перейшов до ключового етапу  — створення сценаріїв і чек-листів для навчання й інтеграції симуляційних підходів у навчальну програму. Через втрачених компетентних фахівців, ми в проєкті прогнозуємо, що нове керівництво РМА не впорається з більш складним етапом.  

Саме тому, частина обладнання буде спрямована до тих освітян і освітян-практиків, які демонструють більш інтегровані й сталі результати своєї роботи. 

Зазначимо, що проєкт не розриває роботу з РМА. Ми радо сприятимемо навчанню пані Оксани і долученню її до проєкту. 

Основна ціль проєкту — не закупівля обладнання для медичних освітніх закладів, а покращення якості медичної освіти через інтеграцію симуляційних методів навчання у навчальні програми з орієнтацією на потреби студентів і інші заходи (які ініціює і проводить проєкт) як от: навчання для всіх викладачів та представників адміністрації освітніх закладів, які задіяні в роботі Симуляційних центрів, викладацька майстерність, тренінги зі зворотного зв’язку, стратегічні сесії для адміністраторів закладів, підтримка дистанційного навчання як експертизою, так й обладнанням, посилення спільноти шляхом обміну інформацією, створення студентських просторів. Ми також маємо багато інших напрямків роботи.

Зазначимо, що обладнання, про яке йде мова, використовують виключно для навчання майбутніх медсестер і медбратів, які в подальшому працюватимуть або в парі з сімейними лікарями, або самостійно. 

«На початку проєкту ми орієнтувалися на навчання лікарів, медсестер і медбратів первинної ланки у мирний час. Саме тому, конкретно ці манекени, що були закуплені проєктом, не підходять для організації навчання військових. Наразі ми, як проєкт, не займаємося навчанням військових, адже для відпрацювання їх навичок потрібне інше обладнання — муляжі ніг та рук», — уточнює Тетяна Степурко.  

Попри те, що проєкт не спеціалізується на військовій медицині та ніколи не проводив тренінги для військових, бенефіціар проєкту, Швейцарське посольство в Україні перерозподілило частину цьогорічного бюджету на закупівлю турнікетів, бандажів і ліків для тих, хто цього потребує найбільше. 

Україно-швейцарський проєкт «Розвиток медичної освіти» працює в Україні з 2018 року і за цей час інвестував 15 млн грн у шість Симуляційних центрів медичних освітніх закладів у Львові, Житомирі, Харкові, Чернівцях, Тернополі та Рівному. Провів більше сотні тренінгів для викладачів та адміністраторів Симуляційних центрів та сприяв міжнародному обміну навичками симуляційного підходу у медичному навчанні.