
Дивіться перший випуск марафону медичної освіти
Поділитися
«Вакцинуйтеся, бо повмираєте і не зможете читати наші книжки», — писала у своєму твіттері Волинська обласна бібліотека для юнацтва. Непоганий кроссекторальний підхід до імунізації населення, правда ж? А ми й собі задумалися, який же формат зі сторони проєкту буде найдієвішим у комунікації тем, що пов’язані з медичною освітою. У процесі генерування ідей з’явився марафон медичної освіти. Це направду унікальна подія, оскільки відношення суспільства до медичної освіти може бути дещо звуженим. Не часто ми чуємо обговорення розвитку медичної освіти на теренах України. Не часто це висвітлюється й у медіа. Однак цієї середи ми спромоглися трохи пролити світло на цю важливу тему, оскільки освіта — це в першу чергу про світогляд. (с) Михайло Винницький.
Радіємо, що наша перша панельна дискусія марафону «Медична освіта очима суспільства» посприяла побудові діалогу. Ми собі ставили дуже нескромну задачу — зрозуміти чи справді суспільство цікавиться медичною освітою, якої якості вона має бути та як зробити її привабливішою. Ми фокусувалися на тому, щоб почути зріз різних бачень про розвиток медичної освіти, направити ці бачення в правильний вектор і торувати ним шлях надалі. Вдалося проговорити й незаплановані теми, що виникали в дискусії: зачепили тему вигорання лікарів, людяності й емпатії в роботі медичного персоналу з пацієнтами. А це означає, що запит наявний і продовжуємо працювати зі складними темами, які висвітлюватимемо упродовж наступних сесій.
Богдан Логвиненко, журналіст, письменник, автор мультимедійного проєкту Ukrainer прокоментував: «Декілька днів тому Волинська обласна бібліотека для юнацтва написала у своєму твіттері дуже популярний твіт: «Вакцинуйтеся, бо повмираєте і не зможете читати наші книжки» (закадровий сміх всієї знімальної команди). Мені здається, що це яскравий приклад кроссекторальної співпраці, про яку ми тут з вами говоримо. Коли я чую про закриту медичну систему, мені йдеться не про доступ до довідок чи ще чогось, а про те, що я не знаю чим допомогти цій системі, як долучитися. Мені здається, що в освіті, зокрема, ми маємо говорити про ширшу співпрацю й про кроссекторальну взаємодію».
Інна Совсун, українська державна і громадська діячка, депутатка, прокоментувала: «Одна з причин чому ми так мало цікавимося проблемами медичної освіти полягає в тому, що в нас відокремлені медичні університети. Це призводить до того, що люди, які не навчалися в медичних ЗВО не уявлять які там відбуваються процеси, яким є здобуття освіти, якою є атмосфера. А ті, хто вчаться на медиків — потрапляють у систему і вже дуже рідко спроможні вийти за її межі й подивитися відстороненим поглядом на свій досвід здобуття освіти й зростання в межах цієї професії», — зазначила Інна Совсун, українська державна і громадська діячка, депутатка, віцепрезидентка Київської школи економіки у 2016–2018 роках, ексзаступниця міністра освіти та науки України.
Олеся Островська-Люта, директорка Мистецького Арсеналу сказала: «Дозвольте нагадати коли ідея масової медицини з’являється в західній Європі? Це початок 20 століття, особливо після пандемії іспанки. Це той час коли стало зрозуміло, що індивідуальні стратегії виживання, лікування й загалом життя — неможливі. Потрібна якась більш централізована система. Звідки й джерела держави суспільного добробуту. Медицина є частиною цього, як і освіта. І ця розмова про 2 найбільш важливі системи які існують в будь-якому суспільстві: освіта й медицина, власне це те, що стосується всіх».
Зі сторони Проєкту щасливі бачити, що ті проєкти й ініціативи, які ми впроваджуємо разом із величезною кількістю фахівців дійсно сприяють зміненню світогляду, а в професійному й освітньому середовищі з’являється більше розуміння того, якою має бути медична освіта. Дякуємо, що дивилися разом із нами цей прямий ефір. Переглянути інші випуску марафону медичної освіти можна за цим лінком —> Марафон медичної освіти (mededu.org.ua).