Групи рівних для надавачів первинної допомоги в Україні

Поділитися

Україно-швейцарський проєкт «Розвиток медичної освіти» оголошує конкурс індивідуальних заявок від охочих опанувати нову професійну роль фасилітатора-промоутера «Груп рівних». Запрошуємо сімейних лікарів, медичних сестер/медичних братів, управлінців закладів охорони здоров’я, які працюють на первинці у пілотних регіонах проєкту: Житомирській, Рівненській, Львівській, Тернопільській, Чернівецькій і Харківській областях, уважно ознайомитись з вимогами і заповнити аплікаційну форму. Аплікаційні форми прймаються

Україно-швейцарський проєкт «Розвиток медичної освіти» оголошує конкурс індивідуальних заявок від охочих опанувати нову професійну роль фасилітатора-промоутера «Груп рівних».

Запрошуємо сімейних лікарів, медичних сестер/медичних братів, управлінців закладів охорони здоров’я, які працюють на первинці у пілотних регіонах проєкту: Житомирській, Рівненській, Львівській, Тернопільській, Чернівецькій і Харківській областях, уважно ознайомитись з вимогами і заповнити аплікаційну форму. Аплікаційні форми прймаються до 25 лютого 2020 року. Відбір учасників відбуватиметься на конкурсній основі. Лише відібрані учасники будуть запрошені до участі у тренінгу, а також фасилітації Груп рівних і супервізії. Результати відбору будуть повідомлені до 4 березня 2020 року.

Перший тренінг фасилітаторів відбудеться 31 березня-2 квітня 2020 року в м. Києві, другий — восени 2020 року.

Що таке Групи рівних?

Це регулярні зустрічі лікарів, або медичних сестер/братів, або управлінців закладів охорони здоров’я з колегами, які дозволяють розібрати складні випадки лікування, обмінятися досвідом управління закладом охорони здоров’я, обговорити досягнення, помилки й особливості професії, що сприяє професійному розвитку, посилити горизонтальні зв’язки із тими, хто має аналогічну професійну діяльність, або іншими словами, побудувати професійні зв’язки із колегами, засновані на довірі.

Що дає участь у Групах рівних?

Бали безперервного професійного розвитку й власне безперервний професійний розвиток;
Можливість отримувати сучасні знання і досвід, беручи участь у зустрічах Груп рівних;
Можливість отримувати й розвивати нові навички;
Нові знайомства з активними, вмотивованими колегами-лікарями, або медсестрами/медбратами, або управлінцями ОЗ.

Звертаємо Вашу увагу, що це не лише заявка на участь у тренінгу, а заявка на отримання навичок фасилітатора Груп рівних і подальшої роботи за підтримки проєкту при впровадженні Груп рівних у Вашому регіоні.
Які вимоги до кандидатів у фасилітатори Груп рівних?

Наш ідеальний кандидат:
Має володіти лідерськими якостями, бути ініціативним і готовим розвивати інноваційні підходи;
Має бути вмотивованим і здатним мотивувати інших і залучати їх до участі у заходах;
Має вміти працювати в команді, чути думки інших і поважати колег;
Не має боятися приймати своєчасні і виважені рішення;
Має вміти вирішувати конфліктні ситуації, шукати консенсус і займати нейтральну позицію;
Має володіти базовими навичками комунікації і прагнути розвивати їх в подальшому,
Має вміти планувати час і використовувати його належним чином;
Має розуміти важливість навчання, безперервного професійного розвитку і власним досвідом демонструвати прихильність цій позиції;

Бажаними також є розуміння принципів організації групи і групової динаміки, а також вміння виражати емпатію.

Якщо це про Вас — заповнюйте аплікаційну форму за посиланням: https://cutt.ly/jrANSfh
21 січня 2020
Як розвиватиметься українська медична освіта у 2020 році?
21 січня 2020 року у Києві відбулося Друге засідання Наглядової ради проєкту «Розвиток медичної освіти в Україні». До спільної зустрічі доєдналися всі учасники проєкту: представники Міністерства охорони здоров’я України, регіональних Департаментів охорони здоров’я, міжнародних проєктів, реформатори, медичні освітяни, управлінці закладів вищої медичної освіти та студенти.

Проєкт “Розвиток медичної освіти в Україні” з 2018 року допомагає університетам впроваджувати освітні інновації в рамках реформи медичної освіти МОЗ України. Він спрямований на медичні університети, де здобувають освіту майбутні лікарі загальної практики та медсестри, медбрати — надавачі допомоги на первинній ланці, а також керівники закладів, у яких надається первинна медична допомога. Що сильніша якість медичної освіти — здоровіші громадяни.

Аби виміряти результативність медичної освіти в Україні заведено проводити Наглядові Ради, у ході яких усі учасники проєкту підбивають підсумки проведеної роботи й визначать оновлену стратегію теоретичного та практичного навчання. Зважаючи на активності проєкту, впроваджені у 2019 році, оновлену інформацію про загальний контекст і досвід закладів вищої освіти, кращу обізнаність про галузь і її учасників, проєкт “Розвиток медичної освіти в Україні” у 2020 році впроваджуватиме наступні зміни:

Об’єднуватиме під парасольку “Розбудова потенціалу” симуляційні центри, освітнє середовище, навички викладання, бібліотеку та дистанційне навчання — тобто всі окремі види діяльності, що стосуються пілотних медичних університетів і академій, чим забезпечуємо більш систематичний підхід до співпраці з пілотними закладами

Створюватиме групи рівних для сімейних лікарів, медсестер і управлінців в охороні здоров’я й для освітян у перспективі. Попередньо, перші кроки з впровадження можуть розпочатися в березні.

Підтримуватиме надавачів первинної медико-санітарної допомоги — проєкт створює спільноту медсестер, аби підготувати базу для практикуючих медсестер з розширеними повноваженнями (advanced nurse practitioner).

У 2019 році представники проєкту отримали запит від МОЗ щодо підтримки електронного розподілу в інтернатуру (так званого e-match). Подальші дії залежать від затвердження Наказу про інтернатуру. Якщо його не буде затверджено, команда проєкту розроблятиме альтернативну стратегію, наприклад, навчання менторів.

Розглядатиме можливість розробки курсу з планування й управління людськими ресурсами, а також проведення дослідження щодо частки випускників, які лишаються в професії сімейного лікаря і їхню мотивацію.

Розроблятиме програму з менеджменту в охороні здоров’я і її модулі, які матимуть змішаний формат (онлайн і офлайн)

У всіх активностях представники проєкту забезпечують багатосекторальні підходи, доброчесність, прозорість і відповідальність, й також дотримання міжнародних стандартів.

«Ми зі свого боку активно сприяємо міжнародному діалогу з Міністерством охорони здоров’я України, і наша основна мета — підняти рівень української медицини до міжнародних стандартів. Здорові громадяни понад усе.», — зазначив Мартін Рааб, проектний лідер україно-швейцарського проєкту «Розвиток медичної освіти».

Петро Ільків, координатор проєктів Швейцарського бюро співробітництва в Україні повідомив: «Багато років тому я дуже хотів створити Літню школу з медичної освіти. І нам це вдалося! Мрії здійснюються, цього року у нас буде вже 4 сезони. Чому Швейцарське бюро інвестує в освіту? Ми розуміємо, що без якісної медичної освіти ми не можемо говорити про якісну медицину й здорових пацієнтів. Саме тому ми беремо на себе зобов’язання підтримувати розвиток медичної освіти в Україні упродовж наступних 10 років.»

Сергій Квіт, голова Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти зазначив «Ми продовжуємо розвивати культуру забезпечення якості вищої освіти, а також освітні послуги та наукові дослідження. Зараз ми прагнемо дотримуватися міжнародних стандартів забезпечення якості вищої освіти й продовжуємо розвивати нормативно-правову базу та переходити до діджиталізації. Тому, розвиток медичної освіти в Україні є надважливим.»

«Щодо питання автономності університетів — вона свободу та можливість діяти без схвалення численних державних установ. Це у свою чергу зможе значно прискорити розвиток і вивести медичну на зовсім новий рівень.», — зазначила Інна Совсун, депутатка Верховної Ради України, старша викладачка в національному університеті «Києво-могилянська академія» і Київській школі економіки прокоментувала.

Проєкт «Розвиток медичної освіти в Україні» заснований Швейцарським інститутом тропічної медицини та громадського здоров’я (SwissTPH) за підтримки Швейцарської агенції з розвитку та співробітництва (Swiss Agency for Development and Cooperation – SDC). Партнери проєкту: МОЗ, Інститут медсестринських наук (м. Базель, Швейцарія), Маастрихтський університет (Нідерланди) та Школа охорони здоров’я Національного університету «Києво-Могилянська академія», Світова федерація з медичної освіти, Проєкт Сприяння академічній доброчесності — SAIUP.