Особливості навчання дорослих шляхом взаємодії та спостереження. Дзеркальні нейрони.

Поділитися

Точно не вгадаєте, що ми готуємо на середину грудня! Чесно кажучи такої ексклюзивної та суперцікавої теми в нас ще не було, тому готуйтеся і бронюйте 16-те грудня вже зараз.

Психологиня Olena Banas буде знайомити з алгоритмом підготовки лекцій, семінарів, онлайн-воркшопів та інших видів навчання людини людиною. Найцікавіше в тому, що даний патерн базується на практичних знаннях про дзеркальні нейрони та нейрофізіологію процесу засвоєння нових навичок.

Трохи довідкової частини. У 1996 році в науковому журналі «Cognitive Brain Research» у статті «Премоторна кора та впізнавання моторних дій» (Premotor cortex and the recognition of motor actions) були опубліковані результати нейробіологічних досліджень італійських науковців Джакомо Різолатті, Лучано Фадіга, Леонардо Фогассі, Вітторіо Галлезе, що проводилися на макаках. У структури лобової частки кори приматів, де вперше були виявлені дзеркальні нейрони (англ. — mirror neurons, італ. — neuroni specchio) вживлювали мікроелектроди.

Це спеціалізовані нейрони головного мозку, які активізуються як при виконанні певної дії, так і при спостереженні за виконанням даних дій іншими. Згодом, їх виявили і в людей, довели активну участь у пізнанні нового, засвоєнні інформації та рухів, але лише за умови, що дані передаються від людини до людини. Зараз тривають дослідження щодо функції дзеркальних нейронів в процесі читання.

Феномен реалізується наступним чином: головний мозок однієї істоти «читає» головний мозок іншої істоти, у т.ч. як представників одного, так і різних видів (беремо до уваги дослідження взаємодії людини та пташок і домашніх тварин).

Відомий індійський нейробіолог і нейрофізіолог Вілейанур С. Рамачандран вважає, що дзеркальні нейрони відіграють ключову роль у когнітивних процесах, зокрема імітації (наслідуванні) та вивченні мови. Також, вважається, що дзеркальні нейрони можуть будувати моделі подій та дій, використовуючи інформацію, що потрапляє через візуальний канал (спостереження за іншими, читання) та робити прогноз на майбутнє, використовуючи уяву.

А тепер уявіть, що це лише маленька частина лекції, яку нам радо прочитає Olena Banas. Упродовж лекції ви:

• дізнаєтеся 5 каналів збору та засвоєння інформації із зовнішнього світу (згідно А. Мінделлу) та дізнаєтеся основні поняття теми
• знатимете які дослідження проводилися щодо участі дзеркальних нейронів у процесі пізнання дорослою людиною нового, сприйняття та засвоєння інформації, закріплення навичок та мотивації їх подальшого використання
• вивчите приклади дієвого інструментарію викладача, в перерізі опрацювання дзеркальними нейронами даних зовнішнього світу
• ознайомитеся із підготовленим чек-листом та його прикладним використанням в процесі розробки лекційного матеріалу, або ж плануванні виступу.

Ми вже з нетерпінням чекаємо 16-го грудня, впевнені, що ви також.